יהלומי מעבדה

ברור לחלוטין כי ערוץ יהלומי המעבדה מפתח דינמיקות משלו, בזכות עלייה במספר החנויות והסוחרים שמוכרים יהלומי מעבדה, חלקם באופן בלעדי. עם זאת, יצרניות יהלומי המעבדה מחזקות את מנגנוני המכירות, מה שמוביל בהכרח למאבק בין ערוצי האספקה.

נפח הייצור של יהלומי מעבדה ימשיך לגדול, הן במספר היצרניות והן באיכות הייצור. כמו כל מוצר אחר, המחירים של יהלומי מעבדה יורדים בהתאם לעלויות הייצור. זה מוביל להתרחבות הפערים בין המחיר של יהלומים טבעיים למחיר של יהלומי מעבדה.

  

קיומם של יהלומי מעבדה בשוק גם מחייב חברות ליטוש לבדוק בקביעות את המלאי שלהן, כדי להימנע ממכירת יהלומי מעבדה בטעות ללקוחות. זה הופך בהדרגה לחלק מהנהלים בענף, לפחות בחברות גדולות יותר.

  

יצרניות ומשווקים של יהלומי מעבדה אינם עקביים באופן שבו מוצג המוצר – האם עליהם להציגו כחלופה זולה יותר ליהלומים, או להתבסס כנישה נפרדת. הסיבה העיקרית לכך היא שלרוב האנשים שמוכרים יהלומי מעבדה יש רקע בתחום היהלומים והתכשיטים, והם לא יכולים לראות יהלומי מעבדה כמוצר נפרד. זוהי חשיבה לטווח קצר, כי הם גורמים לירידה במחירי היהלומים הטבעיים, ובסופו של דבר גם לירידה נוספת במחירים של יהלומי מעבדה.

  

הולך ומתבהר כי יהלומי מעבדה נתפסים כתחליף זול יותר ליהלומים טבעיים. מפיקות יהלומים טבעיים נאבקות בכך באמצעות בידול המוצר. הן מציגות את יהלומי המעבדה כבעלי ערך נמוך, או חסרי ערך כלל. כך או כך, המחלוקת בין הצדדים הולכת ומתעצמת.

  

זיהוי ואימות

  

בערוץ היהלומים הטבעיים, יהלומי המעבדה ומכשירי אימות וזיהוי מנהלים מעין הורדות ידיים, וכל צד מנסה לגבור על יריבו. נכון להיום, המכשירים הקיימים מסוגלים לזהות את רוב יהלומי המעבדה, במחיר סביר. עם זאת, ישנם דיווחים על סוגים חדשים של יהלומי מעבדה שלא ניתן לזהות בחלק ממכשירי הזיהוי. מפיקות היהלומים הטבעיים, שיש להן הרבה להפסיד, מקוות כי יתווסף משקל לתהליכים לזיהוי יהלומי מעבדה. זה ידרוש מהתעשייה לשנות חלק מתהליכי העבודה, ויתבע הוצאות נוספות על ציוד.

  

בסופו של דבר, זה לא יסתכם בזיהוי ואימות, אלא גם ביכולתה של תעשיית היהלומים לספר באופן מוצלח את סיפורו של המוצר, כולל מעקב אחר יהלומים, שיאפשר לתעשייה להגיב לאיום של יהלומי המעבדה. חלק מהאנליסטים צופים כי עם הזמן יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים יהפכו לשוק “יהלומים” אחד ויחיד. אם זה יתגשם, יהלומים יהפכו למוצר ככל מוצר אחר לצרכן, שמחירו נקבע על פי היצע וביקוש. האיום מצד היהלומים הסינתטיים הוא אמיתי, ואין להמעיט בערכו או להתייחס אליו בביטול.