מדוע צרכני תכשיטים עדיין מעדיפים לקנות בחנות?
למרות אינספור האפשרויות העומדות בפני הצרכנים לרכישת תכשיטים אונליין רוב מכריע מקרב הצרכנים בארה"ב מעדפים לרכוש תכשיטי יהלומים בחנויות .
על פי הסקר, מעל שני-שלישים (68%) מהאמריקאים רוכשים את רוב התכשיטים שלהם בחנות, לעומת 12% בלבד שרוכשים תכשיטים אונליין. במילים אחרות חנויות התכשיטים ממשיכות להיות גורם מרכזי לפחות בארה"ב.
למרות הנוחות של קניות אונליין, קרוב למחצית מהנשאלים (44%) מעדיפים במובהק את חווית הקנייה בחנות פיזית, בין היתר כי ניתן לראות ולמדוד את התכשיטים לפני הקנייה. ממצא נוסף הוא שצרכני התכשיטים מוציאים יותר בחנויות מאשר אונליין. ההוצאה הממוצעת על תכשיט באונליין הוא 1,000 דולר לפחות, ומחיר התכשיט הממוצע בחנויות עמד על 2,269 דולר - יותר מפי שניים ממחיר התכשיט הממוצע אונליין.
רוב הנשאלים ציינו כי סביר להניח שירכשו תכשיטים לרגל אחד האירועים הבאים: יום נישואין (43%), חתונה (34%), אירוסין (34%), סיום לימודים (15%) והולדת תינוק (12%).
מהססים לרכוש תכשיטים אונליין
הסקר הראה, כאמור, כי צרכנים עדיין מהססים לרכוש תכשיטים אונליין. זה נובע, בין היתר, מכך שנתקלו בעבר בבעיות הבאות: תכשיטים נראו אחרת ממה שציפו (27%), לא היו בגודל הנכון (19%), או לא הגיעו בזמן - למשל, ליום ההולדת או החג שלכבודו נקנו (14%).
נקודה מעניינת נוספת בסקר היא שמחצית מרוכשי התכשיטים (ו-57% מהמילניאלס) רכשו את רוב או את כל התכשיטים שלהם לעצמם, ולא קיבלו אותם במתנה. עם זאת, למתנות יש משמעות מיוחדת - כ-58% מבעלי התכשיטים ציינו כי קיבלו את התכשיט האהוב עליהם במתנה מבן זוג, קרוב משפחה או חבר קרוב.
המצב בישראל :
אין סקר ידוע לגבי רכישת תכשיטים בישראל אולם מתוך שיחות עם בעלי חניות תכשיטים כמעט ולא נרכשים תכשיטים אונליין.
הלקוח רואה את התכשיט באתר ומגיע לחנות